DZIECKO ZDOLNE W DOMU I W SZKOLE
zestawienie bibliograficzne
Wydawnictwa zwarte:
1. Borzym Irena: Uczniowie zdolni : psychologiczne i społeczne determinanty osiągnięć szkolnych. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1979
2. Czaja-Chudyba Iwona: Odkrywanie zdolności dziecka : koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005
3. Gardner Howard: Inteligencje wielorakie : nowe horyzonty w teorii i praktyce. - Warszawa : MT Biznes, 2009
4. Kotlarski Kazimierz: Wybrane podmiotowe i środowiskowe korelaty karier edukacyjnych. - Toruń : Wydaw. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2006
5. Lewis David: Jak wychować zdolne dziecko. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1988
6. Lewowicki Tadeusz: Kształcenie uczniów zdolnych. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986
7. Makowska Katarzyna: Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2010
8. Psychologia zdolności : współczesne kierunki badań. [red. nauk.] Andrzej E. Sękowski. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2005
9. Salcher Andreas: Utalentowany uczeń i jego wrogowie. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2009
10. Sękowski Andrzej E.: Osiągnięcia uczniów zdolnych. - Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL, 2000
11. Stańczak Małgorzata: Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole. - Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2009
12. Szumski Grzegorz: Dobór i kształcenie uczniów zdolnych : studium porównawcze o legitymizacji instytucji edukacyjnych. - Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydaw. : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 1995
13. Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych / pod red. Wiesława Limont. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004
14. Ziółkowska-Rudowicz Elżbieta: Zdolności intelektualne dzieci 10 - 12 - letnich i ich uwarunkowania w pracy szkoły. - Wrocław [etc.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1982
15. Zdolności, talent, twórczość. T. 1, [red.] Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008
16. Zdolności, talent, twórczość. T. 2, [red.] Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008
17. Zimmerman B. J., Bonner S., Kovach R.: Zdolny uczeń : metody planowania samodzielnej nauki : poczucie własnej skuteczności ucznia. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
Wydawnictwa ciągłe:
1. Abramczyk Janusz: Czy mamy system opieki dla uczniów wybitnie uzdolnionych? // Nowa Szkoła. - 2003, nr 5, s. 18-22
2. Barszczewski Bogusław: Nowe - stare pomysły // Nowe w Szkole. - 2002, nr 10, s. 12-13
3. Bernacka Ryszarda Ewa: Nie przegap uzdolnień // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 1, s. 99-108
4. Bernacka Ryszarda Ewa: Rozpoznawanie dzieci uzdolnionych // Remedium. - 2002, nr 3, s. 10-12
5. Bernacka Ryszarda Ewa: Rozwój uzdolnień // Remedium. - 2002, nr 1, s. 10-11
6. Bernacka Ryszarda Ewa: Szkoła nie dla Ikarów // Psychologia w Szkole. - 2006, nr 4, s. 81-87
7. Bernacka Ryszarda Ewa: Szybciej, więcej i twórczo... // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 113 - 122
8. Bernacka Ryszarda Ewa: Trzeba pomóc zdolnym i uzdolnionym! // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 107-115
9. Bernacka Ryszarda Ewa: Wychowanie dziecka uzdolnionego // Remedium. - 2002, nr 5, s. 8-9
10. Bieluga Krystyna: Uczeń zdolny w klasach I-III // Życie Szkoły. - 1997, nr 6, s. 340-346
11. Buła Anna: Uczeń zdolny jest ciekawy świata, pyta i myśli krytycznie // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, .s 33-39
12. Chełstowska Zofia: Wspierajmy karierę każdego ucznia // Nowa Szkoła. - 2006, nr 7, s. 61-62
13. Chmielewska-Łuczak Dorota: Jak rozwijać zdolności umysłowe dzieci? // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 96-105
14. Dobrzycki Aleksander: Jak zorganizować pracę z uczniem zdolnym ? // Nowa Szkoła. - 1990, nr 1, s. 36-44
15. Dyrda Beata: Gdy uczeń zdolny słabo się uczy // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 68-74
16. Dyrda Beata: Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 46-55
17. Filipowicz Renata: Szansa dla zdolnych // Życie Szkoły. - 2001, nr 5, s. 314-316
18. Frydel Zbigniew: Olimpijczycy // Nowa Szkoła. - 1996, nr 8, s. 19-22
19. Giza Teresa: Problemy diagnozowania zdolności u dzieci // Nauczanie Początkowe. - 2002/03, nr 4, s. 18-22
20. Giza Teresa: Sytuacja dzieci uzdolnionych w grupie przedszkolnej // Nauczanie Początkowe. - 2003/04, nr 3, s. 28-31
21. Głowacki Jerzy: Uczeń zdolny - nie zawsze doceniony (kilka uwag o schemacie punktowania zadań otwartych na egzaminie gimnazjalnym) // Wszystko dla Szkoły. - 2008 nr 1 s. 11-13
22. Górecka Alicja: Rozwijanie zdolności ogólnych i zainteresowań uczniów klas początkowych // Nauczanie Początkowe. - 2000/01, nr 1, s. 69-84
23. Grodecka Ewa : Szkolne perełki // Dyrektor Szkoły. – 2008,nr 3, s. 49-50
24. Gruszczyk-Kolczyńska Edyta: Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 1 // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 106-116
25. Gruszczyk-Kolczyńska Edyta: Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 2 // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 88-99
26. Helman Włodzimierz: Wybitnie uzdolnieni // Nowa Szkoła. - 1996, nr 5, s. 29-31
27. Hłobił Agnieszka: Pomóc zdolnemu // Życie Szkoły. - 2006, nr 2, s. 44-46]
28. Karwowski Maciej: Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? O dwóch stronach tej samej monety // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 87-94
29. Klimaszewska Anna: Literatura dotycząca indywidualizacji w procesie nauczania i wychowania [bibliografia] // Nauczanie Początkowe. - 2003/04, nr 3, s. 97-105
30. Kotlarski Kazimierz: Sukces ucznia zależy od ciebie // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 79-89
31. Kowalska-Wojtysiak Monika: Gdy z uczniem „coś” się dzieje // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 98-105
32. Kozioł Grażyna: Każde dziecko jest zdolne // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 130-135
33. Kulej-Kwaśniewska Jolanta: Uczeń zdolny w bibliotece // Biblioteka w Szkole. - 2004, nr 5, s. 5
34. Kurasz Anna: Pomagamy uzdolnionym dzieciom wiejskim // Nowa Szkoła. - 2006, nr 4, s. 46-48
35. Kuśpit Małgorzata: Zdolności a kompetencje społeczne uczniów // Remedium. - 2005, nr 9, s. 16-17
36. Ledzińska Maria: O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 4, s. 39-46
37. Limont Wiesława: Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 37 – 44
38. Maj Daniela: Praca z uczniem zdolnym // Geografia w Szkole. - 2009, nr 2, s. 48-51
39. Marzec Magdalena: Uczeń zdolny... niespecjalnej troski // Psychologia w Szkole. - 2008 nr 1, s. 45-54
40. Nawrot Cecylia Mirela: Jak w przedszkolu wychowywać zdolne dzieci // Dyrektor Szkoły. - 2006, nr 11, s. 51-53
41. Olczak Agnieszka: Zdolne dziecko // Wychowanie w Przedszkolu. - 2007, nr 11, s. 9-13
42. Paszek Joanna, Paszek Krystyna: Uczeń zdolny, stypendia dla wybitnych (zestawienie bibliograficzne w wyborze) // Nowa Szkoła . - 1998, nr 2, s. 57-59
43. Paszkiewicz Aneta: O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego // Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - 2011, nr 6, s. 20-26
44. Pawelec Lidia: Wpływ nauczycieli na rozwój ucznia zdolnego w klasach I-III // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 27-32
45. Pindera Paweł, Tomczyk Karolina: Pozycja ucznia zdolnego w szkole // Życie Szkoły. - 2010, nr 2, s. 18-20
46. Preuss-Kuchta Lucyna: Uczeń zdolny i mało zdolny w koncepcjach jawnego doboru do klas // Edukacja : Studia Badania Innowacje. - 2001, nr 4, s. 67-76
47. Rudnicka Izabela: Klub medialny jako forma pracy z uczniem zdolnym : w internetowym centrum informacji multimedialnej // Biblioteka w Szkole. - 2009, nr 11, s. 16-18
48. Słowikowska Teresa Ewa: Czy dobry oznacza zdolny? // Nowa Szkoła . - 2005, nr 9, s. 49-51
49. Słyk Małgorzata: Praca z uczniem zdolnym // Życie Szkoły. - 2000, nr 4, s. 206-208
50. Sporniak Jolanta: Uczniowie uzdolnieni // Życie Szkoły. - 2003, nr 4, s. 202-205
51. Sobańska-Bondaruk Melania, Lolo Radosław: Praca z uczniem zdolnym na lekcjach historii // Wiadomości Historyczne. - 2004, nr 1, s. 42-51
52. Sporniak Jolanta: Uczniowie zdolni // Życie Szkoły. - 2003 nr 4 s. 202-205
53. Stucki Edmund: Psychologiczne podstawy kształcenia uczniów zdolnych // Życie Szkoły. - 1988, nr 11, s. 611-623
54. Szachniuk-Albowicz Paulina: Dziecko zdolne w szkole - prawda czy mit? // Dyrektor Szkoły. - 2007, nr 6, s. 20-21
55. Szczepańska Dorota: Praca z uczniem zdolnym // Nowa Szkoła. - 2004 nr 6 s. 8-12
56. Szewczyk Jerzy: Klasa uczniów zdolnych // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 1995, nr 2, s. 37-39
57. Szmyd-Skórczewska Magdalena: Jak się to robi w Ameryce // Charaktery . - 2003, nr 10, s. 18-19
58. Szplit Agnieszka: Zdolności twórcze dzieci i ich rozwijanie w zabawach po angielsku // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 72-79
59. Tokarz Aleksandra: Uczeń zdolny w szkole // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s. 4-11
60. Uszyńska-Jarmoc Janina: Szkoła gubi diamenty // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 61-69
61. Wieczorek Monika: Praca z dzieckiem zdolnym w świetle praktyki nauczycielskiej // Nowa Szkoła. - 2009, nr 6, s. 36 – 41
62. Winiarczyk Anna: O specyfice pracy z uczniem zdolnym // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 14-20
63. Winnicka Halina: O dzieciach zdolnych // Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze. - 1997, nr 1, s. 15-17
64. Witkoś Maria: Szczególne uzdolnienia - zarys problematyki // Życie Szkoły. - 2001, nr 6, s. 329-332
65. Zbróg Zuzanna: Ujawnianie zdolności do krytycznego myślenia dzieci szkolnych i przedszkolnych // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 91-100
66. Zielicz Włodzimierz: Zdolny sobie poradzi // Remedium. - 2001, nr 7/8, s. 16-17
67. Zyzik Elżbieta, Grelowska Wanda: Po czym poznać dziecko zdolne // Nauczanie Początkowe. - 2003/04, nr 3, s. 36-40