Postęp technologiczny zmusza nauczycieli do poszukiwania nowych metod pracy i sposobów przekazywania wiedzy. Potrzeby edukacyjne uczniów oraz oczekiwania ich rodziców powodują coraz bardziej świadome korzystanie ze zdobyczy techniki. Nauka kodowania
w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej pozwala na rozwój kompetencji, takich jak logiczne myślenie, kreatywność, współpraca czy rozwiązywanie problemów.
Celem spotkania sieci, które odbyło się 26.10.2021 r. było przybliżenie zagadnień w zakresie nauki kodowania z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz uczniami klas 1-3 oraz pokazanie nauczycielom praktycznych wskazówek do ich realizacji w trakcie codziennych zajęć.
Program spotkania obejmował:
- kodowanie i programowanie jako sposób komunikowania się i precyzyjnego formułowania myśli,
- programowanie bez komputera – przykłady gier, ćwiczeń i zabaw,
- przykłady zajęć dla dzieci z wykorzystaniem dużej maty do kodowania dla całej grupy i pracy indywidualnej z dzieckiem,
- edukacja matematyczna, polonistyczna i przyrodnicza z elementami kodowania w przedszkolu,
- praktyczne zajęcia z użyciem: mat, zestawu elementów do wykładania, kubeczków i robotów edukacyjnych.
Po pierwszej części spotkania, które niezwykle ciekawie poprowadziła Monika Nieroda z ZS nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi, koordynator sieci Dorota Karkowska poinformowała zgromadzonych o tematyce kolejnych spotkań. Następnie zaprezentowała zgromadzonym sprzęt pozyskany w ramach projektu BOM: magiczny dywan, globus oraz książki „Czytaj z Albikiem”, tablety i zaprosiła na zajęcia edukacyjne
z wykorzystaniem zakupionego sprzętu.












