Tekst bajki i konspekt lekcji przygotowała i przesłała do szkół Dorota Karkowska pracownik biblioteki z propozycją do wykorzystania przez wychowawców świetlic oraz nauczycieli zainteresowanych tematyką. Zainteresowani tematyką przyjaźni i jako pierwsi przesłali
do biblioteki dokumentację w postaci zdjęć nauczyciele z Zespołu Placówek Oświatowych w Obrytem.
Dnia 29 października odbyły się zajęcia na temat przyjaźni. Głównymi celami było: uświadomienie potrzeby przyjaźni, kształtowanie umiejętności odnajdywania i nazywania cech prawdziwej przyjaźni (przyjaciela). Po przeczytaniu i omówieniu bajki M. Molickiej Bajka
o dwóch ołówkach uczniowie uzasadniali potrzebę posiadania przyjaciela, wymieniali cechy przyjaciela, wskazywali warunki trwałej przyjaźni oraz cechy i zachowania świadczące o przyjaźni. Następnie przeszli do pracy w grupach. Grupa pierwsza otrzymała pudełko
„ze skarbami”. Z wielu różnych przygotowanych przez nauczyciela karteczek z cechami i zachowaniami dotyczącymi przyjaźni uczniowie wybierali 6 najważniejszych ich zdaniem. Naklejali na promienie słońca. Grupa druga – uczniowie sami wymyślali i spisywali cechy
i zachowania świadczące o prawdziwej przyjaźni. Wybierali 6 najważniejszych, układali piramidę priorytetów. Nauczyciel wyjaśnił, jak należy ułożyć taką piramidę. Na zakończenie zajęć zabawa – „Stajemy w kole” – „Stoimy ramię przy ramieniu, możemy być wielcy w oka mgnieniu, możemy też być całkiem mali, ale nigdy nie będziemy sami”.
Motto: „MOŻESZ GROMADZIĆ PRZERÓŻNE SKARBY, ALE NAJCENNIEJSZĄ RZECZĄ JEST PRAWDZIWY PRZYJACIEL…” (sentencja św. Jana Chryzostoma Paska)









Scenariusz zajęć nt. przyjaźni zrealizowany został także w Przedszkolu Miejskim nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku











Do Krainy Przyjaźni wybrali się również wychowankowie oddziału przedszkolnego Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku








