Rola reklamy we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, maj 2019

Współczesne społeczeństwo informacyjne skoncentrowane jest na przekazie informacji.
O szczególnym rodzaju informacji – REKLAMIE, jej elementach i funkcji, z uczniami klasy IV SP im. Witolda Machnowskiego w Nowym Niestępowie rozmawiała Joanna Sobocińska, nauczyciel bibliotekarz.
Poprzez zastosowanie różnorodnych ćwiczeń, prowadząca przedstawiła rolę i charakter prezentowanego zagadnienia, omówiła podstawowe elementy reklamy (obraz, dźwięk, grafikę, słowa kluczowe – hasła reklamowe, formę przekazu, lokalizację), mające bezpośredni wpływ na odbiorcę – na jego zmysły i świadomość.  Zwróciła też uwagę czwartoklasistów oraz objaśniła im różnicę pomiędzy informacją a perswazją, zawartymi w reklamie, apelując przy tym o rozsądne podejście do przekazu reklamy.
Wykorzystując aktywizujące metody, uczniowie wypracowali kilka istotnych powodów, dla których warto czytać książki. Następnie
w grupach przygotowali i zaprezentowali wybraną książkę, stosując podstawowe elementy reklamy.
Zajęcia zostały przeprowadzone na prośbę nauczyciela bibliotekarza szkolnego, pani Joanny Banasiak.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót