– zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000 – 2021
(sporządzone na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Ciechanowie Filii w Pułtusku)
Wydawnictwa zwarte:
ADHD w szkole : jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / red. nauk. Marta Jerzak, Artur Kołakowski. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychoruchowe, 2015
Aksamit D., Młynarczyk-Karabin E., Walczak G.: Percepcja wzrokowa : 2 poziom : karty pracy. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Attwood T., Garnett M.: Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera pomagająca rozumieć i wyrażać sympatię oraz miłość : podręcznik dla osób pracujących z dziećmi. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo UNIVWERSALIS – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
Ayres A. J.: Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się. Wydanie I – dodruk. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2021
Bala J., Cabała M., Giese-Szczap K., Kiepiela-Koperek A., Miękina-Pindur J., Młynarska I., Pilch A., Szczęśniak S., Szyszka K.: Terapie szyte na miarę : mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej. Wydanie pierwsze. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
Baniel A.: Pokonać dziecięce ograniczenia : jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami i odmienić jego życie? : metoda Anat Baniel. Wydanie I. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2021
Balejko A.: Jak pokonać trudności w mówieniu czytaniu i pisaniu : dla rodziców i nauczycieli. – Białystok : Orthdruk, 2001
Baraniewicz D.: Uwarunkowania akceptacji uczniów w klasie integracyjnej. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
Barańska M.: Sensorycznie wszystko gra. Piosenki z zabawami rozwijającymi integracje sensoryczną. Wydanie III. – Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
(W komplecie 2 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej).
Barłóg K.: Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008
Barszczowska E.: Czytanko-miganka dla dzieci niemówiących. Cz. 1. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2020
Berman T. F., Rappaport A.: Baw się i rośnij! Ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne. Wydanie I. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – HARMONIA UNIVERSALIS, 2019
Binder G., Michaelis R.: Trudności w nauce : skuteczne sposoby pracy z dzieckiem. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2003
Boenisch B., Muszyńska I.: Program nauczania uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w klasach I-III szkoły podstawowej. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009
Bogdanowicz M., Kalka D., Krzykowski G.: Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dysleksji, dysortografii i dysgrafii : Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klasy I i II. Wydanie II. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
Borkowska A.: Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej. – Lublin : Wydawnictwo UMCS, 2008
Borowska-Kociemba A., Krukowska M.: Funkcjonowanie osobiste i społeczne : podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną : zima. Wydanie IV. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2020
Borowska-Kociemba A., Krukowska M.: Funkcjonowanie osobiste i społeczne : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną : zima. Wydanie VI. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2018
Borowska-Kociemba A., Krukowska M.: Matematyka : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 1 – 3. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2018
Borowska-Kociemba A., Krukowska M.: Mój rok : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 1 – 4. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2019
Budowanie własnej tożsamości / oprac. Ewa Święcicka. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej). Zgodne z nową podstawa programową MEN.
Bullock C.: 100 pomysłów dla nauczycieli szkól podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – HARMONIA UNIVERSALIS, 2018
Buryn U., Hulboj T., Kowalska M., Podziemska T., Rychlicka B.: Uczeń z wadą słuchu chce zrozumieć świat : poradnik dla nauczycieli ogólnodostępnych szkół ponadpodstawowych. – Warszawa : MENiS, 2005
Byers R., Rose R.: Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych : opracowanie metodyczne dla nauczycieli. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2002
Charbicka M.: Integracja sensoryczna przez cały rok. Wydanie I. – Warszawa : Difin, 2017
Charbicka M., Raszewska M.: W objęciach natury : program edukacyjno-terapeutyczny.- Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009
Chodkowska M.: Socjopedagogiczne problemy edukacji integracyjnej dzieci z obciążeniami biologicznymi i środowiskowymi. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej WTP, 2004
Cholewczyńska B., Lewandowski W.: Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w klasach I-III szkoły podstawowej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2000
Chrzanowska I.: Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną. T. 1. Wybrane problemy osobowości, rodzin i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną / red. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2003
Czyż A.: Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym słuchem. Wydanie I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019
Danielewicz T., Hanter E., Koźmińska A., Magnuska J.: Terapia uspokajająca i rozwijająca dla dzieci : pomoce dydaktyczne do nauki czytania i pisania. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2010
Dennison P., Dennison G. : Kinezjologia edukacyjna dla dzieci : podstawowy podręcznik Kinezjologii Edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli. – Warszawa : Międzynarodowy Instytut NeuroKinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, 2003
Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / red. Marzena Klaczak, Piotr Majewicz. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006
Diagnoza w socjoterapii / red. nauk. Ewa Grudziewska. Wydanie I. – Warszawa : Difin, 2017
Dydaktyka specjalna od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / red. nauk. Joanna Głodkowska. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia UNIVERSALIS, 2014
Dylematy pedagogiki specjalnej / red. Alicja Rakowska, Jolanta Baran. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2000
Dyra J., Liwo H., Materny K.: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w refleksji i działaniu nauczyciela : wybrane zagadnienia. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
Dysleksja : problem znany czy nieznany? / red. Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007
Dysleksja rozwojowa : perspektywa psychologiczna : praca zbiorowa / red. Grażyna Krasowicz-Kupis. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006
Dziecko niepełnosprawne w programach oddziaływań wyrównawczych : charisteria dla profesora Janusza Homplewicza / red. Krystyna Barłóg. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2007
Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych / red. nauk. Czesław Kosakowski, Marzenna Zaorska. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, 2020
Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii / red. Dorota Kohut. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
Dziecko z zaburzeniami w rozwoju : konteksty diagnostyczne i terapeutyczne / red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura. Wydanie II. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006
Dzionek E., Gmosińska M., Kościelniak A., Szwajkajzer M.: Kinezjologia edukacyjna. Wydanie IV. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / red. nauk. Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020
Emmons P. G., Anderson L. M.: Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
Flis R. : Praca w klasie integracyjnej : materiały pomocnicze dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej. Wydanie I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005
Fornalik I., Michalewska M.: Za co kochają nas zwierzęta : poznać i zrozumieć uczucia : opowiastki z ćwiczeniami. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Fornalik I., Pachniewska K., Płuska J.: Jak sobie radzić z uczuciami : poznać i zrozumieć uczucia : poradnik pozytywny. Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Fornalik I., Pachniewska K., Płuska J.: Poznać i zrozumieć uczucia : co by było, gdyby… : historyjki obrazkowe. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Fornalik I., Pachniewska K., Płuska J.: Poznać i zrozumieć uczucia : nasz wewnętrzny świat : karty pracy. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Fornalik I., Pachniewska K., Płuska J.: Świat uczuć Ani i Kuby : poznać i zrozumieć uczucia : czytanki. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Fornalik I., Pachniewska K., Płuska J.: Uczucia w nas i w relacjach ze światem : Poznać i zrozumieć uczucia : historyjki obrazkowe. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Franczyk A., Krajewska K. : Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wydanie IX. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019
Fröhlich A. D., red.: Edukacja bazalna : nauczanie i terapia dzieci z głęboką niepełnosprawnością. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016
Gajdzica Z.: Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych. Wydanie II. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
Gajdzica Z. : Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej. Wydanie I – II dodruk. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021
Gardian-Miałkowska R., Weremczuk E., Przybysz-Zaremba M.: Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej : wybrane obszary i rozwiązania. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
Głodkowska J. : Dydaktyka specjalna od wzorca do interpretacji. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
Górska A.: Koncentracja uwagi : 1 poziom : karty pracy. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2016
Greene R. W.: Zagubieni w szkole : jak odkryć źródła szkolnych trudności dziecka i pomóc mu je przezwyciężyć. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania, 2019
Grygier U.: Praca w klasie integracyjnej : materiały pomocnicze dla nauczycieli klas IV-VI i gimnazjum. Wydanie I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2004
Grzelachowska H.: Naucz się żyć z dysleksją bo z dysleksji się nie wyrasta : przewodnik dla pedagogów, terapeutów, rodziców oraz osób zainteresowanych dysleksją. – Warszawa : Wydawnictwo Seventh Sea, 2008
Guz S., Andrzejewska J.: Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2006
Hryń J., Rapiej K.: ABC pracy w kuchni : materiał edukacyjny. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2021
Hryń J., Rapiej K.: Obsługa AGD w kuchni : materiał edukacyjny. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2021.
Hryń J., Minkiewicz A., Rapiej K.: ABC rękodzieła : materiał edukacyjny. Wydanie I. Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkoln, 2020
Hryń J., Minkiewicz A., Rapiej K.: Ogrodnictwo : karty pracy. 1, 2. Wydanie II. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2020
Hryń J., Minkiewicz A., Rapiej K.: Prace biurowe : specjalne potrzeby edukacyjne : karty pracy. 1, 2. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2020
Hryń J., Minkiewicz A., Rapiej K.: Pracuję w biurze : materiał edukacyjny. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2020
Hryń J., Minkiewicz A., Rapiej K.: Rękodzieło : specjalne potrzeby edukacyjne : karty pracy. 1, 2. Wydanie I. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2020
Hryń J., Rapiej K.: Podaję do stołu : materiał edukacyjny. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2021
Hryń J., Rapiej K.: Zajęcia kulinarne : karty pracy. 1, 2, 3. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2021
Hudson D.: Specyficzne trudności w uczeniu się: niezbędnik nauczyciela. Wydanie 1. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza HARMONIA UNIVERSALIS, 2019
Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / aut. Lynn Balzer-Martyn [et al.]. Wydanie II – dodruk. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2019
Jadczak-Szumiło T., Kałamajska-Liszcz K., Liszcz K.: Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji. – Warszawa : Fundacja Poza Schematami, 2018
Jas M., Jarosińska M.: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
Jegier A., Szurowska B.: Umiejętności społeczne dzieci: kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami. – Warszawa : Difin, 2017
Kaja B.: Zarys terapii dziecka : metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, 2001
Karásková V.: Ćwiczymy w domu : ja i moje niepełnosprawne dziecko. Wydanie pierwsze w języku polskim. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
Karásková V.: Zabawy ruchowe : dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych. Wydanie pierwsze w języku polskim. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
Kielin J.: Profil osiągnięć ucznia : przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych. Wydanie drugie. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwa Psychologiczne, 2007
Kinezjologia edukacyjna : nauka, pseudonauka czy manipulacja? / red. nauk. Kazimierz Korab, Renata Borowiecka, Ewa Petrykiewicz. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2008
Kłodnicka O.: Każdego dnia mówię więcej : materiały edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami i trudnościami w komunikacji : jesień. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2018
Kłodnicka O.: Każdego dnia mówię więcej : materiały edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami i trudnościami w komunikacji : zima. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2018
Kłodnicka O.: Każdego dnia mówię więcej : materiały edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami i trudnościami w komunikacji : wiosna. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2018
Knapik-Szweda Sara : Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem. Wydanie pierwsze. – Warszawa : Difin, 2020
Knapp J., Turnbull C.: Kompletny program terapii SAZ : dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat. Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia UNIVERSALIS – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
Podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania. 140 umiejętności początkowych krok po kroku.
Knapp J., Turnbull C.: Kompletny program terapii SAZ : dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat. Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia UNIVERSALIS – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
Podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania. 150 umiejętności pośrednich krok po kroku.
Kołodziej A.: Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej : program zajęć. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Konieczna I., Smolińska K.: Funkcjonowanie społeczne. 2 poziom : karty pracy. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
Konstanty-Ignaciuk B.: Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej ADHD i ADD. Wydanie II. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
Korzon A., Plutecka K.: Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
Kosakowski Cz. Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2003
Koscinski C.: Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowanie ciała. Wydanie I. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2019
Kowaluk M.: Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się. – Lublin : Wydawnictwo UMSC, 2009
Kozłowska A.: Zaburzenia życia uczuciowego dziecka z problemem rodziny : jak pomóc rodzinie i dziecku? – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2005
Krasowicz-Kupis G.: Dysleksja i dysgrafia – podręcznik akademicki. Wydanie I, dodruk I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
Krasowicz-Kupis G.: Nowa psychologia dysleksji. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
Kuleczka-Raszewska M.: Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów. Wydanie pierwsze. – Warszawa : Difin, 2019
Kulesza E. M.: Rozwijanie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci niepełnosprawnych umysłowo w stopniu lekkim. Wydanie drugie zmienione. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2000
Kulisiewicz B.: Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007
Kuprowska-Stępień K.: Percepcja słuchowa. 1 poziom : karty pracy. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2016; + CD
Kuprowska-Stępień K.: Percepcja słuchowa. 2 poziom : karty pracy. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018; + CD
Kurowska M.: Kształtowanie się zachowań komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego. – Warszawa : Dom Wydawniczy ELIPSA, 2016
Lasota A. : Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci : karty terapeutyczne i karty pracy. – Warszawa : Difin, 2021
Latosińska-Kulasek J., Zawadzka P.: Jestem za rozmową : komiks społeczny 1 : klasy 4-8. Wydanie I. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2020
Leśniewska K., Puchała E., Zaremba L.: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzących zajęcia przedszkolach, szkołach i placówkach. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2011
Majewicz P., Mikruta A. [red.] : Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej. Gliwice ; Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008.
Makarewicz R.: Dysleksja w opinii językoznawcy : składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych. – Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2006
Malek R.: Nasze relacje : nazywanie relacji międzyludzkich i towarzyszących im emocji. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Moor J.: Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym. Wydanie I. – Łódź : Wydawnictwo Mała Litera ; Warszawa : Wydawnictwo Cyklady, 2006
Naprawa R., Tanajewska A.: Uczę się samodzielności : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 1. SAMOOBSŁUGA. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
Naprawa R., Tanajewska A.: Uczę się samodzielności : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 2. USPOŁECZNIENIE. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
Naprawa R., Tanajewska A.: Uczę się samodzielności : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Cz. 3. SFERA POZNAWCZA. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
Naprawa R., Tanajewska A., Mach C., Szczepańska K.: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo Harmonia, 2017
Naprawa R., Tanajewska A., Mach C., Szczepańska K.: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo Harmonia, 2017
Olechowska A.: Specjalne potrzeby edukacyjne. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016
Oszwa U.: Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006
Paździo R.: 120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej : stymulowanie, rozwijanie, usprawnianie funkcji wzrokowych. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2019 (Teczka zawiera: instrukcję, karty do koordynacji wzrokowo-ruchowej, karty do analizy i syntezy wzrokowej).
Paździo R.: 120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej : stymulowanie, rozwijanie, usprawnianie funkcji wzrokowych. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo HARMONIA, 2019 (Teczka zawiera: karty do spostrzegania figury i tła, karty do spostrzegania położenia przedmiotów w przestrzeni, karty do stałości spostrzegania, karty do spostrzegania stosunków przestrzennych).
Pikala A., Sasin M. : Arteterapia : scenariusze zajęć. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
Plichta P., Jagoszewska I., Gładyszewska-Cylulko J., Szczupał B., Drzazga A., Cytowska B.: Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
Plieth-Kalinowska I., Musielewicz A.: Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2019
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli. – Warszawa : MEN, 2010
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 1. i 2. – Warszawa : MEN, 2010
Radwańska A.: Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela. – Warszawa : Difin, 2018
Robison J. E.: Jestem inny : moje wskazówki dla aspich ich rodzin i terapeutów. Wydanie I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego , 2019
Ross R. W. : Zagubieni w szkole : jak odkryć źródła szkolnych trudności dziecka i pomóc mu je przezwyciężyć. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania, 2019
Sabik M., Szczypczyk A. : Zabawy dla dzieci z autyzmem. Wydanie III. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
Sher B.: Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi. Wydanie I. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2018
Sher B.: Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Wydanie III, – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
Sherborne W.: Ruch rozwijający dla dzieci. Wydanie II – 7 dodruk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
Smykowska D.: Współpraca szkoły z rodziną w zaspakajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym – działania stosowane i postulowane. Wydanie I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008
Srebnicki T., Wolańczyk T.: Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów. – Warszawa : ORE, 2010
Straßmeier W.: Interwencja wczesnodziecięca : 260 praktycznych ćwiczeń dla małych dzieci z trudnościami w rozwoju. Wydanie III. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
Tanajewska A., Naprawa R.: To, co mnie wspiera : edukacja matematyczna : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom II : liczby do 20 i trudniejsze działania. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej /red. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2019
Thompson J.: Specjalne potrzeby edukacyjne : wskazówki dla nauczycieli. Wydanie I – 2 dodruk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
Uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole ogólnodostępnej : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych / red. Magdalena Loska, Dorota Myślińska. – Warszawa : MENiS, 2005
Uczniowie z chorobami przewlekłymi : jak wspierać ich rozwój, zdrowie i edukację / red. nauk. Barbara Woynarowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
Walczak G., Aksamit D.: Percepcja wzrokowa : 1 poziom : karty pracy i ćwiczenia. – Warszawa : PWN Wydawnictwo szkolne, 2016
Walczak G.: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli. – Warszawa : MENiS, 2005
Walczowska-Dutka M.: Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005
Waligóra A., Furtak D., Grabowska N., Suchon Sz., Tupek P.: Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszalek, 2021
Walkiewicz M.: Funkcjonalna ocena wzroku i proces wspomagania rozwoju widzenia u dzieci słabo widzących. Wydanie drugie zmienione. – Warszawa, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2002
Walthers R.: Tyflopedagogika. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
Wczesna interwencja i wspomaganie małego dziecka / red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. – Warszawa : MENiS, 2005
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole / red. Teresa Serafin. – Warszawa : MENiS. 2005
Wegner-Jezierska M. : Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży w szkole podstawowej. Wydanie II. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Węglarz J., Bentkowska D. : Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży. : przewodnik dla terapeutów. Wydanie III. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Wilczewska N., Tanajewska A., Naprawa R.: To, co mnie wspiera : edukacja polonistyczna : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom II : utrwalenie liter podstawowych i wprowadzenie polskich znaków. Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021
Wiśniewska M.: Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów. Wydanie II. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
Wójcik Magdalena: Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. – Lublin : Wydawnictwo UMCS, 2017
Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / red. Danuta Osik, Anna Wojnarska. – Lublin : Wydawnictwo UMCS, 2001
Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / red. nauk. Ewa Pisula, Dorota Danielewicz. Wydanie I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005
Wyczesany J., Gajdzica Z.: Uwarunkowania edukacji i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach w rozwoju. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość / red. Marta Jerzak. Wydanie I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016
Zielińska J.: Edukacja dzieci z uszkodzeniem słuchu w społeczeństwie informacyjnym. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007
Wydawnictwa ciągłe:
ADAMCZYK-BORUCKA Marta : Sprawność językowa dzieci ośmioletnich porównanie zdolności językowych dziewcząt i chłopców w normie intelektualnej // Szkoła Specjalne. – 2013, nr 4, s. 270-279
APPELT Karolina : Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych // Remedium. – 2017, nr 1, s. 1-5
BAJUS Anna : Wysoko wrażliwy uczeń w klasie : jak najskuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? // Życie Szkoły. – 2021, nr 10, s. 27-30
BŁASZCZAK Amanda : Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz osób dorosłych // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 1, s. 18-28
BUJAK Justyna : Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów szkoły podstawowej // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 10, s. 20-28
BRUDNIK Maria : Współpraca nauczyciela wf z rodzicami uczniów – o specjalnych potrzebach edukacyjnych // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 10, s. 13-15
CICHOWSKA-SEGIET Katarzyna, SADOWSKA Sławomira : Nauczanie kierowane jako metoda łącząca pedagogikę i fizjoterapię w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Doświadczenia Zespołu Szkół Specjalnych nr 109 w Warszawie // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 3, s. 206-214
CYPRESS Agnieszka : Dogoterapia jako metoda wspierająca terapię dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 3, s. 219-222
CZAPLA Joanna : Znaczenie wczesnej interwencji dla rozwoju dzieci z niepełnosprawnością // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 6, s. 35-42
CZERIŃSKA Kornelia : Przestrzeń w edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 4, s. 262-269
ĆWIRYNKAŁO Katarzyna, ŻYTA Agnieszka : Dlaczego edukacja włączająca nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Doświadczenia i plany edukacyjne wobec dzieci z zespołem Downa w relacjach matek // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 186-201
ĆWIRYNKAŁO Katarzyna, ŻYTA Agnieszka : Przekonania nauczycieli na temat edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami. Raport z badań // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 4, s. 245-259
DOMAGAŁA-ZYŚK Ewa : Projektowanie uniwersalne w edukacji. Przygotowanie zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w modelu projektowania uniwersalnego // Życie Szkoły. – 2019, nr 8, s. 16-20
DROPIŃSKA Dagna, NAZAR Matylda : Dziecko inne w szkole – wyzwanie czy zagrożenie? // Remedium. – 2021, nr 7-8, s. 50-53
Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach// Remedium. – 2009, nr 1, s. 4-5
FORECKA-WAŚKO Katarzyna, ZAŁUSTOWICZ Aleksandra : Wykorzystanie technik relaksacyjnych, wizualizacyjnych oraz muzykoterapii aktywnej w pracy z dzieckiem z przejawami zachowań agresywnych – praktyczne zastosowanie w pracy nauczyciela // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 44-49
GIERMAKOWSKA Alicja : Ocena kompetencji słowotwórczej uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu na poziomie edukacji wczesnoszkolnej // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 5, s. 356-366
GŁADYSZEWSKA Maria : Przeciw nierówności : jak uchronić dzieci przed trudnościami szkolnymi? // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 125-134
GŁODKOWSKA Joanna : Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 5-16
GODLEWSKA Aleksandra : Dziecko nadmiernie wrażliwe // Życie Szkoły. – 2011, nr 3, s. 40-42
GOŁASKA Paulina, NOWOTNIK Anna : Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
HERZOG Marta, LOCH Weronika, TOMCZAK Martyna : Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
JAŁOWIECKA Aneta : Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu czyli O poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 48-58
JONAKOWSKA Ewa : Zaburzenia integracji sensorycznej (SI) – jak pracować z dzieckiem? // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 28-30
KACZMAREK Izabela : Metoda Tomatisa – efektywna metoda wspomagająca uwagę słuchową // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 10, s. 42-43
KAPUŚCIŃSKA-KOZAKIEWICZ Justyna : Praca z dzieckiem zdolnym : // Życie Szkoły. – 2021, nr 6, s. 45-50
KILIAN Marlena : Muzykoterapia w rewalidacji dzieci z niepełnosprawnością wzrokową na podstawie zajęć prowadzonych w ośrodku szkolno-wychowawczym w Laskach // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 4, s.184-196
KILIAN Marlena, CICHOCKA Małgorzata : Muzykoterapia w rehabilitacji dzieci niewidomych i słabowidzących – założenia teoretyczne (Część 1) // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 245-257
KLOSKOWSKA Adrianna : Jak wspomagać dzieci z trudnościami w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych? // Życie Szkoły. – 2021, nr 6, s. 40-44
KLOSKOWSKA Adrianna : Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny dzieci z symptomami zaburzeń uczenia się? // Życie Szkoły. – 2021, nr 5, s. 40-44
KLOSKOWSKA Adrianna : Mózg zintegrowany, czyli jak uczyć się przez zmysły // Życie Szkoły. – 2021, nr 4, s. 27-34
KOCZOROWSKA-MASNY Joanna : Terapia tańcem jako metoda pracy z osobami niepełnosprawnymi // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 50-54
KONIECZNA Iwona : Problemy szkolne dzieci leworęcznych // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 3, s. 197-207
KUBALA-KULPIŃSKA Aleksandra : Geniusze z niskim ilorazem inteligencji – fenomenalne zdolności sawantów // Życie Szkoły. – 2019, nr 4, s. 33-36
KUBALA-KULPIŃSKA Aleksandra : Sposób na dyspraksję // Życie Szkoły. – 2019, nr 8, s. 21-25
LANGE-RACHWAŁ Magdalena : Dziecko z mutyzmem wybiórczym w klasie szkolnej // Życie Szkoły. – 2021, nr 6, s. 35-39
LEWANDOWSKA Marta : Aparaty słuchowe i inne urządzenia wspomagające słyszenie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu – co powinien wiedzieć nauczyciel // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 2, s. 131-141
ŁOSKOT Małgorzata : Prawidłowe przeprowadzenie diagnozy psychopedagogicznej : zasady doboru i konstruowania narzędzi diagnostycznych // Życie Szkoły. – 2021, nr 10, s. 40-43
ŁOSKOT Małgorzata : Przedszkolak a ryzyko dysleksji // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 40-44
ŁOSKOT Małgorzata : Przedszkolak ze spektrum autyzmu // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 2, s. 15-19
ŁOSKOT Małgorzata : Uczeń ze „szczyptą autyzmu” // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s. 2-5
ŁOSKOT Małgorzata : Wyrównywanie szans edukacyjnych w praktyce // Życie Szkoły. – 2017, nr 6, 28-32
MAJ Agnieszka : Rola zajęć technicznych w terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych// Życie Szkoły. – 2012, nr 10, s. 4-6
MAKOWSKA Kalina : Edukacja teatralna jako metoda edukacyjna wpływająca na inicjację kulturalną uczniów // Szkoła Specjalna. – 2012, nr 4, s. 280-292
MALK Marika : Specyfika funkcjonowania dziecka z wodogłowiem // Remedium. – 2021, nr 12, s. 8-9
MALK Marika : Specyfika funkcjonowania dziecka z wodogłowiem – cz. II // Remedium. – 2022, nr 1, s. 18-19
MARCINKOWSKA Barbara : Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualna (Część 1) // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 215-223
MARCINKOWSKA Barbara : Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualna (Część 2) // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 296-302
MISZTAL Marek : Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 50-51
NIEMCZYK Agnieszka : Dobre intencje nie zawsze wystarczą // Remedium. – 2012, nr 6, s. 8-9
ODOWSKA-SZLACHCIC Bożenna : Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu // Życie Szkoły. – 2017, nr 6, s. 2-5
OLECHOWSKA Agnieszka : Profilaktyka trudności w nabywaniu umiejętności językowych w szkole – w jaki sposób w przedszkolu lepiej przygotowywać dzieci do nauki czytania i pisania // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 2, s. 101-112
OLEKSA Karolina : Cała prawda o ADHD // Życie Szkoły. – 2017, nr 1, s. 20-25
OLSZEWSKA Margareta : Dzieci z Zespołem Aspergera są wokół nas // Życie Szkoły. – 2019, nr 1, s. 30-32
PASZKIEWICZ Aneta : O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 21-26
PASZKIEWICZ Aneta : Rozpoznanie sytuacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 7, s. 33-39
PIOTROWSKA-MADEJ Klaudia, ŻYCHOWICZ Agnieszka : Program : Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych opartych na rozwoju sensomotorycznym // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 1, s. 44-52
PLOCH Leszek : Realizacja specjalnych potrzeb edukacji muzycznej uczestników orkiestry osób niepełnosprawnych // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 92-99
PRAJSNER Mira : Specyficzne zaburzenia językowe (SLI) // Remedium. – 2012, nr 10, s. 1-3
PRZYBYSZEWSKA Joanna : Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 368-374
PUSZCZAŁOWSKA-LIZIS Ewa : Terapia integracji sensorycznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 11, s. 16-20
RUSACZYK Janusz : Diagnozowanie potrzeb ucznia – współpraca ze specjalistami // Remedium. – 2021, nr 11, s. 20-21
RUSACZYK Janusz : Symptomy dysleksji // Remedium. – 2021, nr 7-8, s, 26-28.
SIEMIONOW Justyna : Niedostosowanie społeczne nieletnich a obniżona sprawność intelektualna – praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 5, s. 350-359
SZCZEPKOWSKA Edyta : Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania // Życie Szkoły. – 2016, nr 10, s. 23-29
SZCZEPKOWSKA Edyta : Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności pisania // Życie Szkoły. – 2017, nr 1, s. 26-32
SZCZEPKOWSKA Edyta : Specyficzne zaburzenie zdolności matematycznych // Życie Szkoły, – 2017, nr 10, s. 23-27
SZCZEPKOWSKA Edyta : Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami rozwoju ruchowego // Życie Szkoły. – 2017, nr 4, s. 23-29
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia koncentracji uwagi // Życie Szkoły. – 2017, nr 7, s. 27-32
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej // Życie Szkoły. – 2017, nr 9, s. 21-27
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia orientacji przestrzennej // Życie Szkoły. – 2017, nr 6, s. 24-32
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia pamięci // Życie Szkoły. – 2017, nr 8, s. 21-27
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia percepcji słuchowej // Życie Szkoły. – 2017, nr 3, s. 26-32
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia percepcji wzrokowej // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s. 17-23
SZCZEPKOWSKA Edyta : Zaburzenia procesu lateralizacji // Życie Szkoły. – 2017, nr 5, s. 23-32
SZEROCZYŃSKA Małgorzata : Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w ujęciu konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnością // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 137-141
SZYMANOWSKA Joanna : Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole // Edukacja. – 2009, nr 2, s. 38-49
TROJAN Elżbieta : Specyficzne problemy w uczeniu się matematyki : (zestawienie bibliograficzne // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 9, s. 22-23
WIATROWSKA Leokadia : Specjalne potrzeby edukacyjne w nanocywilizacji// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 107-118
WROŃSKA Jadwiga : Czy na pewno zaburzenie? // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4, s. 132-141
E-booki w wyborze (IBUK LIBRA – BP CIECHANÓW wraz z FILIAMI)
Karpińska-Szaj K.: Nauczanie języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych. Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2014 [online]
[dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Kitlińska-Król M. [red nauk.] : Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rzeczywistości pedagogicznej. Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2014 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/dziecko-ze-specjalnymi-potrzebami-edukacyjnymi-w-rzeczywistosci-malgorzata-kitlinska-krol-195363 [dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Minczakiewicz E. M.: Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010 [online] https://libra.ibuk.pl/reader/jak-krok-po-kroku-wprowadzac-dzieci-o-specjalnych-potrzebach-elzbieta-maria-minczakiewicz-848 [dostęp : 22 lutego 2022 r.]
Olechowska A.: Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/specjalne-potrzeby-edukacyjne-agnieszka-olechowska-155878 [dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Papuda-Dolińska B.: Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo UMCS, 2017 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/dziecko-z-niepelnosprawnoscia-wzroku-w-roli-ucznia-szkoly-beata-papuda-dolinska-251921 [dostęp : 22 lutego 2022 r.]
Plichta P., Jagoszewska I., Gładyszewska-Cylulko J., Szczupał B., Drzazga A., Cytowska B.: Specjalne potrzeby uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017 [online]
[dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Paszkiewicz A., Łobacz M.: Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej. Warszawa : Difin, 2013 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/uczen-o-specjalnych-potrzebach-wychowawczych-w-klasie-szkolnej-aneta-paszkiewicz-malgorzata-124444 [dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Skałbania B., Babiarz M. Z., Bidziński K.: Partnerstwo środowiskowe dla rozwoju dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi : raport z badań. Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2019 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/partnerstwo-srodowiskowe-dla-rozwoju-dzieci-i-mlodziezy-ze-barbara-skalbania-miroslaw-z-235166 [dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Święcicka J.: Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/uczen-z-zespolem-aspergera-joanna-swiecicka-25961 [dostęp: 22 lutego 2022 r.]
Thompson J.: Specjalne potrzeby edukacyjne : wskazówki dla nauczycieli. Wydanie I. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013 [online]
https://libra.ibuk.pl/reader/specjalne-potrzeby-edukacyjne-wskazowki-dla-nauczyciela-jenny-thompson-97851 [dostęp : 22 lutego 2022 r.]
Opracowała:
Joanna Sobocińska – nauczyciel bibliotekarz
Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie Filia w Pułtusku
Marzec 2022 r.